آیین نامه گارانتی و خدمات پس از فروش

شرکت نمادگستران نارون، در راستای بهینه سازی فرایند گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات خود، شرایط و ضوابط این امر را تعیین نموده است. این شرایط برای کلیه محصولات برند ELM و برند تعیین شده است. لذا جهت تسریع در امر ارسال و انجام گارانتی خواهشمند است این مطلب را به دقت مطالعه نموده و جهت ارسال محصول برای گارانتی طبق موارد اشاره شده در این فرم عمل نمایید. هم چنین شرایط شمول و عدم شمول گارانتی نیز به دقت تشریح شده است. 

 

شرایط گارانتی قطعات اصلی دستگاه

دستگاه های مدیریت ضبط تصاویر مانند یک سیستم کامپیوتری دارای بخش های مختلفی مانند پردازنده (CPU)، حافظه رم(RAM)، هارد و بخش های سخت افزاری دیگری می باشند. برای رفع اشکال های سخت افزاری و نرم افزاری لازم است که کاربرد و نحوه کار هر کدام از آنها را بدانیم.

پردازنده یا واحد پردازش مرکزی مهمترین قطعه و به اصطلاح مغز سیستم های الکترونیکی هستند که وظایفی مانند پردازش تصویری، ارتباط بخش های مختلف سخت افزاری مانند ذخیره ساز ها و پورت SATA و خروجی های تصویر مثل HDMI و VGA، راه اندازی سیستم عامل و موارد مهم دیگری را دارد.

از آنجا که بیشترین سطح کار در پردازنده مرکزی انجام می پذیرد مهم است که در شرایط محیطی مناسبی کار کند تا بتواند بهترین بازدهی و عملکرد را داشته باشد. شرایطی مانند دما، رطوبت و نویز الکتریکی وارد شده به سیستم از سمت کابل HDMI و کابل کواکسیال و سوکت BNC دوربین ها و همین طور القای الکتریکی آنها (قطع و وصل پورت هنگامی که دستگاه روشن است) از مهمترین عوامل آسیب پذیری قطعات سخت افزاری خصوصا پردازنده و چیپ های دکودر (Decoder) هستند.  دلیل دیگر نوسان ولتاژ ورودی از سمت منبع تغذیه دستگاه هست که متاسفانه به دلیل نوسانات بالای برق در نقاط مختلف کشور گزارشات زیادی مبنی بر خرابی دستگاه ها بر اثر این مورد دریافت شده است که تنها راه برای مقابله با این مورد استفاده از محافظ ها مانند استبلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ هست که عموما در دستگاه های UPS هم مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین بر خلاف تفکر عموم مصرف کنندگان محافظ های چند راهی قابلیت کنترل ولتاژ را در هنگام کار دستگاه ها ندارند و فقط ولتاژ لحظه ورود برق را می توانند کنترل کنند.

اجرای صحیح و اصولی دوربین های مداربسته و کابل کشی استاندارد و آماده ساختن شرایط محیطی مناسب تاثیر مستقیمی در عمر و عملکرد محصولات مدار بسته دارند.

همکاران و مصرف کنندگان عزیز لازم به ذکر است که سوختگی و خرابی قطعات سخت افزاری اصلی مانند پردازنده و چیپ های دکودر (Decoder) شامل گارانتی نمی باشند و همینطور تعمیر کردن و رفع اشکال سخت افزاری این موارد هزینه های مالی و زمانی بیشتری دارند.

 

 

 

 

شرایط عمومی

ملاحظات

نحوه ارسال و پیگیری

 

شرایط عمومی:

الف) دستگاه هایی که شامل گارانتی می باشند:

خدمات گارانتی برای تعمیر، تعویض و یا سرویس دستگاه بوده و ایراداتی که ناشی از طراحی، تولید و یا مونتاژ که در اثر استفاده صحیح از دستگاه بروز می نماید می باشد و شامل ارائه خدمات رایگان برای تعویض قطعات و اجرت تعمیر رایگان می باشد.

 

شرایط گارانتی:

تکمیل فرم ارسال گارانتی و تایید فرم توسط کارشناسان نارون.

دستگاه در محدوده زمانی گارانتی قرار داشته باشد.

ارسال کارت گارانتی کالاهایی که برای آنها کارت صادر شده است.

گارانتی شامل قطعات جانبی مانند آداپتور، موس و غیره نمی باشد.

 

 

 

 

ب) دستگاه هایی که شامل گارانتی نمی باشند:

      مواردی که شامل گارانتی نمی باشند می توانند با هماهنگی و تایید هزینه تعمیر دستگاه، برای رفع اشکال ارسال شوند.

 

شرایط ابطال گارانتی:

مخدوش بودن لیبل و شماره سریال دستگاه.

وجود آثار ضربه، ضایعه فیزیکی، و سوختگی قابل مشاهده در دستگاه.

آسیب دیدن بر اثر حمل و نقل، ارسال و بسته بندی نامناسب و شکستگی.

نصب،  اجرای نادرست،  تعمیر و دستکاری دستگاه توسط افراد غیر مجاز.

آب گرفتگی یا خرابی بر اساس رطوبت زیاد و شرایط محیطی نا متعارف.

آسیب دیدگی بر اساس شوک ، نوسانات و نویز از سمت دوربین و کابل HDMI.

 

ملاحظات 

 

مدت زمان گارانتی، بر اساس گارانتی اولیه دستگاه خواهد بود و در صورت تعمیر یا تعویض دستگاه، گارانتی جدید مشمول زمان باقیمانده خواهد شد.

دستگاه پس از تست و تایید خرابی توسط کارشناسان شرکت نماد گستران نارون قابل تـعمیر و یا تعـویـض می باشد.

خدمات گارانتی فقط در محل شرکت گارانتی کننده صورت می پذیرد و هزینه باز کردن و نصب مجدد کالا به عهده مشتری می باشد.

دستگاه به همراه بسته برای حفظ اطلاعات ضبط شده بر روی هارد دیسک در اثر خطرات احتمالی در حمل ترجیحا دستگاه بدون هارد دیسک ارسال شود و یا قبل از ارسال از اطلاعات مهم نسخه پشتیبان تهیه گردد.

بندی مناسب بدون متعلقات جانبی ارسال شود.

برای بازیابی پسورد فراموش شده دستگاه لازم است تا با هماهنگی قبلی برای بخش گارانتی ارسال شود. اگر دستگاه در محدوده زمانی گارانتی باشد به صورت رایگان بازیابی پسورد انجام می پذیرد و در غیراینصورت با پرداخت هزینه بازیابی این عملیات امکان پذیر خواهد بود.

حداقل زمان برای تشخیص و رفع اشکال 3 روز و حداکثر 5 روز کاری می باشد.

 

 

 

نحوه ارسال و پیگیری:

 

دستگاه هایی که شامل شرایط گارانتی می باشند می توانند با پر کردن فرم درخواست گارانتی در اینجا و تایید برای دریافت خدمات گارانتی ارسال شوند.

هزینه ارسال کالا به مرکز گارانتی و ارسال به محل مشتری بر عهده مشتری می باشد.

به محصولات ارسال شده بدون پر کردن فرم ارسال گارانتی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

برای پیگیری کالای ارسال شده می توانید با توجه به شماره قبض صادر شده با بخش پشتیبانی شرکت تماس حاصل کنید و یا با تلگرام بخش پشتیبانی (09036251676) ارتباط برقرار کنید.

فرم ارسال گارانتی

 پس از پر کردن فرم در خواست گارانتی شماره پیگیری اختصاص داده می شود که بر اساس شماره پیگیری مشتری می تواند وضعیت گارانتی خود را بنا به وضعیت های پایین پیگیری کند.

 

وضعیت ها:

دریافت نشده است

در حال بررسی است 

در حال تعمیر است 

آماده ارسال است 

ارسال شده است

 

 

در ادامه مطالبی درباره موارد خرابی توضیح داده شده

 

شرایط گارانتی قطعات اصلی دستگاه

دستگاه های مدیریت ضبط تصاویر مانند یک سیستم کامپیوتری دارای بخش های مختلفی مانند پردازنده (CPU)، حافظه رم(RAM)، هارد و بخش های سخت افزاری دیگری می باشند. برای رفع اشکال های سخت افزاری و نرم افزاری لازم است که کاربرد و نحوه کار هر کدام از آنها را بدانیم.

پردازنده یا واحد پردازش مرکزی مهمترین قطعه و به اصطلاح مغز سیستم های الکترونیکی هستند که وظایفی مانند پردازش تصویری، ارتباط بخش های مختلف سخت افزاری مانند ذخیره ساز ها و پورت SATA و خروجی های تصویر مثل HDMI و VGA، راه اندازی سیستم عامل و موارد مهم دیگری را دارد.

از آنجا که بیشترین سطح کار در پردازنده مرکزی انجام می پذیرد مهم است که در شرایط محیطی مناسبی کار کند تا بتواند بهترین بازدهی و عملکرد را داشته باشد. شرایطی مانند دما، رطوبت و نویز الکتریکی وارد شده به سیستم از سمت کابل HDMI و کابل کواکسیال و سوکت BNC دوربین ها و همین طور القای الکتریکی آنها (قطع و وصل پورت هنگامی که دستگاه روشن است) از مهمترین عوامل آسیب پذیری قطعات سخت افزاری خصوصا پردازنده و چیپ های دکودر (Decoder) هستند.  دلیل دیگر نوسان ولتاژ ورودی از سمت منبع تغذیه دستگاه هست که متاسفانه به دلیل نوسانات بالای برق در نقاط مختلف کشور گزارشات زیادی مبنی بر خرابی دستگاه ها بر اثر این مورد دریافت شده است که تنها راه برای مقابله با این مورد استفاده از محافظ ها مانند استبلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ هست که عموما در دستگاه های UPS هم مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین بر خلاف تفکر عموم مصرف کنندگان محافظ های چند راهی قابلیت کنترل ولتاژ را در هنگام کار دستگاه ها ندارند و فقط ولتاژ لحظه ورود برق را می توانند کنترل کنند.

اجرای صحیح و اصولی دوربین های مداربسته و کابل کشی استاندارد و آماده ساختن شرایط محیطی مناسب تاثیر مستقیمی در عمر و عملکرد محصولات مدار بسته دارند.

همکاران و مصرف کنندگان عزیز لازم به ذکر است که سوختگی و خرابی قطعات سخت افزاری اصلی مانند پردازنده و چیپ های دکودر (Decoder) شامل گارانتی نمی باشند و همینطور تعمیر کردن و رفع اشکال سخت افزاری این موارد هزینه های مالی و زمانی بیشتری دارند.